Дорожня плитка Соти


Досвід світових компанії з мощення терміналів і портів з 2006 року (моніторинг за станом покриттів, аналіз проектних рішень, проведення будівельних та ремонтних робіт) дозволив дати оцінку раніше прийнятими проектними рішеннями і показати нові прогресивні форми каменів для мощення.

У дорожніх покриттях з штучних каменів мощення важливе значення мають шви, оскільки вони утворюють найбільш вразливі місця. Необгрунтоване збільшення кількості швів викликає подорожчання будівництва і, як наслідок, погіршення умов експлуатації. Тому слід прагнути до зменшення кількості швів.

Досвід компаній ЄС показав, що для мощення рекомендується застосовувати каміння товщиною 100-120 мм, наприклад, Соти. Форма утворена правильними шестикутниками і забезпечує мінімальну протяжність швів, рівномірний знос граней форми, менший знос покришок транспорту, що рухається і оптимально підходить для механізованого укладання. Набули широкого поширення за кордоном і застосовувалися для мощення контейнерних терміналів Німеччини, ЄС в період з 2006 по 2015 рр. фігурні елементи мощення (ФЕМ) Хвиля і Хвиля Г-подібна. Криволінійна форма каменю в плані перешкоджає горизонтальному зсуву каменів відносно один одного. В процесі мощення і експлуатації покриття з каменів типу Хвиля виявлені недоліки:
1. При проектуванні і виробництві робіт необхідно завчасно узгодити кут розкладки каменів з урахуванням напрямку руху основного навантаження. ФЕМ у вигляді Хвиля Г-подібна слід викладати під кутом 45 ° до осі проїзду транспорту, з метою зменшення утворення колійності та зносу покриття.
2. Форма має криволінійну поверхню з безліччю кутів. До відколювання призводить будь-яке перевищення каменю над рівнем мощення. Така ситуація виникає найчастіше при ухилах поверхні мощення в декількох площинах, при організації точкового поверхневого водовідведення. Камінь мощення нового покоління Соти володіє перевагами в порівнянні з традиційними формами Хвиля Г-подібна або Котушка